December 23, 2009

kawan sampai mati

Assalamualaikum.

buka bicara kali ini dengan rasa kosong.bila ada rasa-rasa saja mahu kemas-kemas blog.bukan nak biarkan blog ni,cuma rasa seperti apa yang ada rakan sampai di facebook.hati selalu tak setuju dengan apa yang mulut mahu luahkan.kadang-kadang nak luah apa yang hati ni rase,tapi bila di taip.tak terkeluar.

kehidupan di bumi metropolitan buat aku rasa lain sekarang.rasa independent yang lain.macam-macam rasa.macam-macam dugaan.ada kawan mahu mula untuk berbisnes.aku ucapkan selamat maju jaya untuk dia.dan harap dia berjaya dan dapat apa yang di impi-kan.ya,aku juga ada rasa mahu ber-usahawan.tapi restu keluarga tiada.tak guna nak ber-bisnes kalau keluarga tak sokong.mungkin mereka masih tak percaya atau yakin pada aku.tak kesah lah,aku pun dah mula selesa dengan kerjaya sekarang dan mula memupuk rasa setia pada industri sekarang.kalau ada rezeki,tidak ke mana bukan.

ada juga kawan yang rasa goyang pada kehidupan belajar dan cuba untuk tukar status kepada berkerjaya.ya,mungkin itu dia rasa yang terbaik.semua bergantung pada diri sendiri.keyakinan dan keazaman yang berterusan.mahu kawan itu fikir masak-masak.

juga ada kawan yang akan mula kehidupan baru di suasana baru.tamat belajar dan mula ke ruang kerja.ada juga yang tukar ruang belajar di tempat lain.selamat maju jaya untuk kawan-kawan.mana anda pergi,percaya pada diri.dan kamu ada kawan-kawan untuk sama-sama jatuh.dan sama-sama naik.kalau kau rasa itu kawan kau.

ada juga dengar cerita kawan yang sudah fikir untuk mula kehidupan baru.tukar dari status bujang kepada berkahwin.mungkin sudah sampai seru-nya.hope yang terbaik untuknya.moga murah rezeki afer berkahwin.dan ada juga dengar ada kawan mahu ambil kursus persediaan rumah tangga.tak salah ambil awal kan.nanti nak kahwin senang.

dan masih ramai kawan-kawan yang menuntut di institusi pengajian tinggi.menimba ilmu.belajar bersungguh-sungguh ya.dan yang pointer rendah semester ni,tak mengapa.banyak semester lagi.cuba yang lebih baik lagi ye.dan jangan ponteng kuliah.itu penting.

dan aku.bersyukur kerana ada kawan.kalau yang rasa dia kawan aku.buat masa sekarang.kawan itu bintang hati aku.


kawan sampai mati.


ini sekuel komplikasi hati sulit.abaikan kan kalau rasa aku sedang mengarut.

6 celoteh:

AHRED said...

biar berkawan bobby..asal x mengawan..wahaha

skid soil said...

terima kasih bob!untuk semuanya.

patut ade kawan-sampai-mati clan.aku ahli 1st utk register.

sYafiQ said...

betul tu ahred..hohoho

kawan biar beribu beb...yang pasti jangan kawan makan kawan

c h o c o l a t e i.c.e said...

ahred:ya..ya..aku mmg berkwan..mengawan..?itu kawan mkn kawan..hoho.

daoz:sama-sama!
nnt la aku buat clan tu.kumpulkan ramai ahli dulu.huhuhu.

sapik:
yup,beribu-ribu lemon..
p.s:yg pasti jgn kawan raba kawan..oopsss..ssshhhhh!!!!

sYafiQ said...

kawan raba kawan tak apa beb..
jangan biarkan kawan meraba awek atau boyfwen dia..
haram itu..

c h o c o l a t e i.c.e said...

aaahhh..pakwe raba awek pun haram.kawan tgk pakwe raba awek pun haram.

susah ar beb klu nak cite pasal halal haram ni kalau kita sendiri yg menghalalkan yang haram tu.

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0