April 10, 2009

fiesta teater senandika.pentas terakhir

Assalamualaikum dan salam sejahtera


Fiesta teater Senandika,pentas terakhir aku di UMP.walaupun hanya menjadi pengarah dan tidak berlakon di atas pentas,walaupun tidak ke festival teater negeri dan MAKUM,aku puas hati.Rasa ingin berproduksi,rasa penat,rasa seronok ketika berteater,dapat juga aku rasa sebelum tamat pengajian kat ump ni.aku ingat lagi masa teater makum 2006,aku,rani,bad dan syafiq cakap "wei,nanti sebelum kita grad,kita bawak balik piala madum makum tu kat bumi ump".nampaknya hasrat tu tak dapat kiteorang laksanakan.harap amir dan kerabat muda senandika,dapat realisasikan hasrat kami tu.

Bagaimana rasanya nanti bila hanya menyaksikan pementasan dari kerusi penonton seperti yang kak nyda,kak nonie,abang raja,abang azwan,azril dan peedot yang jadi juri masa fiesta senandika.

Terima kasih kay.terima kasih waheeda.terima kasih atas kerjasama korang.maaf kalau aku tidak pandai untuk mengarah.kalau aku ada terkasar bahasa segalanya.

Terima kasih kepada semua kerabat senandika yang membantu.maaf kalau ada salah silap sepanjang fiesta.aku harap kepada yang mula mengenal kerja berproduksi masa fiesta senandika ni,jangan komitmen korang terkubur dekat situ saja.stress,menangis, kena marah,letih itu semua lumrah masa berproduksi.tapi lepas itu,korang akan seronok,gembira,puas tapi tu kalau korang betul-betul ada rasa ingin berteater la.kan teater itu memanusiakan manusia.


owh,kepada syafiq,bad dan rani.rasanya ini lah last kita berproduksi bersama-sama.terima kasih atas sokongan korang.kalau ada peluang,kita berproduksi di arena luar nanti.syafiq,thanks sudi tolong tyme fiesta.

banyak pula aku berterima kasih.berterima kasih tu kan,satu penghargaan.fiesta teater ni banyak mengajar aku.aku akui,pengarahan bukanlah suatu yang mudah.banyak yang perlu aku perbaiki.menjadi pengurus pentas bukanlah suatu yang senang.aku dah la jenis yang memang kelam-kabut,tak caya tanya rani masa aku handle malam asimilasi minds tu,kelam kabut gila.tapi apa pun,aku dapat pengalaman tu,aku dapat ilmu tu.

27hb april,last final paper aku.then,latihan industri.selepas itu,harap dapat berjumpa lagi kalau ada kelapangan masa dan duit.mahu juga rasa menjadi penonton melihat pementasan kerabat muda senandika.

sehingga lain kali.

di tengah malam indahnya bulan
mari berkelah di tanjung puteri
wahai teman wahai taulan
terima kasih dan jumpa lagi


p.s:-
kepada kerabat muda senandika,lepas ni kalau pak ngah amir korang tu marah-marah korang.bob tak de dah nak tolong cover korang.
amir,marah je dieorang kalau dieorang wat salah.




14 celoteh:

Wahida said...

jangan tinggalkan kami..:(
ni first time saye masuk teater..kamu adalah pengarah pertama saye..bertuah dapat pengarah macam kamu...my first stage manager...byk ajar saye mcm2..thanks bob...you are the best...pengarah yang paling cool yang saye pernah jumpe..thanks a lot..jasamu amat2 dihargai...

mocQachinno said...

sedar x sedar ada lg bpe mggu je kn bob kt cni. lpas ni xde dh teddy bear eqa kt ump ni. xde lg owg yg nk t'lpas ckp bahasakan diri dia abg long dh. haha. thanx a lot for ur help and advices. byk eqa blaja dr bob. nk ikotkan cm xnk je bg bob g LI. tp mcm bob ckp mse syafiq nk g LI dlu la kn. pnat2 owg cri tmpat LI, kte plak ske2 xbg pegi. kne la accept one by one kowg g.

oops.. terpanjang plak. ni comment ke blog post ni? hehe~

Sengal Ubi said...

aku tak marah tengking-tengking orang, teknik marah aku sangat menusuk kalbu. hehehe~

nanti aku nak pergi LI, aku buat post pasal orang pertama aku berlakon dekat UMP. hahaha~

dah gi LI nanti, tlg2 aku kat sini. tak larat weh nak jaga budak2 ni sorang2.

hehehe~

c h o c o l a t e i.c.e said...

wahida:
kena tinggalkan jugak..dah nk li cik alisha wei..

trimas2..ape2 pun,gud luck..n kamu ade bakat..

mocqachinno:
teddy bear kamu..banyak la..huhu..dah nme cam adik bob..tu terkeluar abg long tu..
lalaLala..

sengal ubi:
bagus..aku suka teknik marah ko tu..jgn manja2 kan mereka sgt..lg2 mak ngah ko tu..huhu..

Huda Luna said...

bob..LI baek2 tau...xde dh dpt kco bob pasni dh..bob ni suh amir mrh2 plak..takut la..dh le org lg leh cpt mrh klu kne mrh..hee...rajin2 blk la ump lg..jumpe kitorg kt cni lg..thnx bob.. :p


rajin2 sms la eh..


ku pasti merindui mu..
hee...


xleh pggl abg bob @ abg long sbb kite sbaye...pggl adik bob leh?
huhu...

Farani Mustafa said...

Well, i hate to say this but Bob, gud luck for LI. May good fortune be ahead of you. Well, aku ingat lagi banyak benda yang kita dah buat sejak kenal dari sem 1. Memang xkan luput dari ingatan, insya'allah.

Maaf la kalu de terkasar bahasa, tersilap kata, tersepak perut, and so on. Bese ar, gurau aku ni ganas sket.

Speaking of memories, kenangan tu la yang akan wat kita kuat menghadapi semua cabaran dalam hidup. So, always remember kalau2 ko rasa perlukan apa2 dari aku, don't hesitate. Kalau waktu tu memang aku mampu sesangat nak tolong, aku tolong.

Setakat nogori je, insya'allah la aku menjejak kaki. Ala, ko pon buleh je datang KL nek tren. Mcm x biasa. Nnt ar, kalau kita semua dah grad, kita (aku, ko, bad, pendek, and kalu dia xde kuliah, Eqa) buat la hangout kat KL lak. It will be like kita punya style of overnite, cuma xde Pantai TC, yang ada Pantai Dalam dgn Pantai Medical Center je, haha :D

All the best. Pasni aku menyusuli ko plak, insya'allah.

jumapx said...

hu3....
tetina entri nie mcm sedih jek...

ehmmm...
tak pe la...
yang mula akan berakhir...
dan tak semestinya yang berakhir itu terus berakhir...

good luck to u bro...!!!

Nyda Zamani said...

tahniah and gud luck bro!
ku tahu apa yg kamu rasa
kerna aku juga seperti kamu...

c h o c o l a t e i.c.e said...

misz luna:
same-same..
xley2..xley panggil adik bob..huhu..

farani:
thanks bro..gudluck study..lps ni,kite lepak je la mne2 pantai yg terdekat..huhu..

jumapx:
sedih ke..?mne ade..entri penghargaan je..huhu..
ape2 pun,thanks.

kak nyda:
trimas kak nyda..senantiasa mengingatimu..walalala...

Melody M. said...

tetiba saya terkenang memori lama bila baca entri ni..huhu..
all the best in LI bob... n all the best in life..

c h o c o l a t e i.c.e said...

kak mel:
trimas kak mel..owh..gi tak hari bintang jatuh 09..support tiket masuk..huhu..

Melody M. said...

nak pegi...sy boleh masuk event bintang jatuh kalau sy nak..huhu..tp tak tau lagi tak sm ada sy pg kl ke tak time tu.. btw tiket blom release lagi..nanti la sy tanya wani..

support? hehehhehe...jap..pikir 15 kali jap.. :p

Pegawai Khalwat said...

Jangan stop teater di sini.
Terus menyumbang....

Biarpun dah grad.

c h o c o l a t e i.c.e said...

pegawai khalwat:
insya'allah,kalau ade peluang..akan terus mneyumbang..

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0