April 15, 2011

aku cerita.tentang mereka.

tup-tup.dah hampir pertengahan bulan april.actually excited tarikh 25 tu hampir tiba..ahaks..
okeh,back to story..

kalau cerita pasal kalendar akademik (al-maklum la dah bertugas di kawasan institusi pengajian tinggi)..sekarang dah masuk musim-musim mereka yang tahun akhir which is kawan-kawan yang sama umur yang mengambil ijazah sarjana muda(mostly yang engineering) sibuk dengan presentation projek tahun akhir mereka.sibuk juga test-test.submit thesis dan seumpa dengan-nya.dan itu bermakna titik akhir perjalanan mereka(yang tak berhasrat untuk sambung master) dah hampir tamat.akan meninggalkan alam belajar dan masuk alam kerja..wish all of you good luck and all the best.rezeki masing-masing dan aku sebagai seorang sahabat hanya mampu berdoa korang akan peroleh yang terbaik.it's just a beginning for all of you,i think..huhu..

masa mula-mula di beritahu tentang "bob,kamu stand by projek di ump ye.until the tender finished which is tahun 2013"..first thing yang terdetik dalam hati ni..macam mana nak tempuh hari-hari dengan life yang berbeza..masa mula-mula bertapak di shah alam dulu..dah di manja dengan kawan sampai mati yang ada di sisi.tempat berborak.susah senang.dari tahun satu (2006) dengan muka yang sama until la dah graduate(2010)..2011 memang satu tahun di mana all thing berubah suddenly tau..

20.1.2011..tarikh aku mula sampai kembali di tanah darul makmur ni.semua yang ada di shah alam tu,sikit-sikit aku dah lupa (kenangan itu ada),maksudnya cara hidup kat sana.mula sesuaikan diri dengan tempat baru yang tak berapa nak asing ni..alhamdulillah,aku masih di beri peluang bersama sahabat-sahabat yang lain di mana masih lagi menuntut ilmu di institusi kejuruteraan yang terulung di darul makmur ni..sumpah aku bersyukur sangat.

but..things will change according to time..takde apa yang kekal kat dalam dunia ni..kene terima kenyataan.kalau bukan sekarang.one day,pasti..mereka pun akan lalui apa yang aku lalui..kadang-kadang tak semua apa yang kita nak.kita dapat kan..satu hari nanti korang kahwin,have kids..bergelar mama,papa,bonda,hubby,ibu mahupun ayah.tapi satu je gelaran yang bagi aku tak kan hilang..sahabat.

kalau pusing-pusing balik..aku terpikir..macam mana la aku boleh rapat dengan sahabat-sahabat ni..detik tu..bila di fikir balik..takde yang mula-mula kenal.tup..tup terus rapat..mostly (semuanya kut,yang rapat la..korang tahu siapa kan)..kenal-kenal macam tu je..tegur pun gitu-gitu je..siap ada yang masa mula-mula kenal kutuk-kutuk lagi..tiada siapa dapat ramal masa depan kan..

back to story..aku amat hargai mereka yang ada di depan mata aku ni di mana aku anggap dah macam second family aku.hargai sahabat anda.hargai pengorbanan mereka.hargai segala momen-momen bersama mereka.tidak kira sedih atau gembira.kerna kadang-kadang,di kala korang susah senang.mereka-mereka ini lah yang terlintas dalam benak fikiran anda.kalau gaduh-gaduh tu,sedangkan lidah lagi tergigit,ini kan pula suami isteri.kawan-kawan lagi lah kan.kalau nak cerita banyak-banyak,panjang lagi.

so,kepada semua sahabat-sahabat aku.terima kasih kerna menjadi sahabat diri ini.terima kasih buat segalanya.terima kasih.

biar jarak beribu batu.biar laut memisahkan.hatta berada di facebook sekali pun.kita masih berpayung di langit yang sama.


p.s:entri ini di buat kerna aku rindu momen dengan kawan-kawan dan mungkin akan sibuk lepas ni sebab kekangan kerja.kali ni memang komited abes-abesan dah dengan kerja sekarang.*ni kalau bos bace ni,mesti bangga..ahaks*..dan jangan lupa 25hb ni ye.peace. :p

p.s.s:dan siapa-siapa mereka yang ada diploma in electric&electronic dan ada experience in autocad serta minat dalam bidang audio visual..company aku nak pakai av tech segera.good basic pay+elaun+project komisyen..interested..email resume at :fakhrulshahidan[at]yahoo[dot]com

1 celoteh:

mocQachinno said...

bob, alkisah 25 hb tu first paper eqa. and by the time bob habis kerja kt UMP mebi mse tu eqa dh kawen kot. hahaha~ papepun, thanx for being a good friend. a good balong. =]

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0