October 1, 2012

Vietnam Trip


Sudah lama rasanya tidak berblogging dan ber-entri baru.Sebab dah lama tak apdet dan jarang apdet.gua memutuskan untuk apdet tiap kali gua travel ke mana-mana dan kongsi pengalaman tak seberapa tu kat sini.
Orait..so the stori begin like this :

14092012

Flight jam 7.15 pagi waktu Malaysia and sampai sana dalam jam 10 pagi.Kat Vietnam beza waktu dalam sejam mana kata sane awal sejam dari Malaysia.Owh,lupa nak kasi tau.Gua gi Ho Chi Min City yang dahulunya di kenali sebagai Saigon.Sampai-sampai di sambut dengan tourist guide yang kami panggil Wak saje sebab nama die dalam bahasa vietnam susah nak sebut.hehehehehehe.

ini la Wak.*abaikan jari tu.candid*

Destinasi pertama..ke Chu Ci tunnel (kut salah eja,abaikan jugak)..dan di sana ada :






Banyak lagi gambar.tapi yang menarik-menarik kat camera member laen.nanti kalau aku rajen,aku uplod kat facebook.Part paling besh trip ke tunnel ni.Last check point,sebelum tamat lawatan.dia kasi ubi rebus dan hot tea.Pergh,dah rasa macam zaman perang ngan Jepun dulu.Okeh,bayaran masuk aku tak sure.Sebab bukan aku yang bayar.

Habis trip ke tunnel ni.Kami terus ke bandar Ho Chi Min.Sampai-sampai...Makan dulu.....!!!



Nama restoran tu Halal@Saigon..restoran ni pernah masuk rasa halal oriental kat astro oasis.Food die superb.and sama jugak.takde gambar banyak. :p

Seterusnya check in  di Hotel Grand Saigon.Ni pun superb jugak.. :


nais kan.nais kan..tapi ni gambau bilik member gua.lebih kurang macam ni jugak la bilik gua.Seterusnya.rehat-rehat saja.Malam tu kuar makan.takde gi berjalan mana-mana lagi.
Esok nya baru berjalan.


15092012-17092012

Aci tak.gua cerita sikit-sikit.pastu letak gambar.Sebab kalau nak cerita trip 4H3M ni.memang jenuh beb.gua kan jarang apdet blog.hehehehehe.cuma paling terkilan sebab tak sempat nak gi Hard Rock Cafe.pui,HRC sini tutup awal gile babeng.pastu masa pergi,musim hujan.So,ke sane kemari berteletubies saje (pakai poco,sejenis baju hujan).










antara tentatif yang ada.pergi ke Sungai Mekong.Jenjalan sekitar bandar.dan bershopping di Bent Than market.Situ part paling besh sebab awek-awek vietnam yang menjual tu.boleh cakap melayu dan menggoda kami-kami yang teruna ni.aish.

Isnin,pulang ke Malaysia.dan gua terus pulang ke Kuantan.Nanti,kut-kut ada dah dapat gambar lain dari member.gua try post entri walaupun masa tu dah lapuk kut.takpe,suka hati la kan.blog gua.

Next week,gua ke Universal Studio Singapore plak.Buat kali kedua.Aritu pergi masa bulan Mei,alang-alang ade training kat sana.Singgah kejap.Kali ni pergi guna jalan darat plak.Nanti gua post yang tu plak.



0 celoteh:

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0