August 15, 2009

bicara yang lebih tua II

Salam

Kini berada di bumi tempat aku menuntut ilmu kejuruteraan selama 3 tahun.ada urusan yang berprosedur.leceh.

apa-apa pun.aku nak kongsi satu perkara.

masa perjalanan aku dari kota shah alam menuju ke pekan gambang.aku berborak dengan seorang rakan.rakan yang lebih tua.

katanya..


cinta itu ibarat satu nisbah sepuluh.

faham?


cinta itu ada satu dalam sepuluh gadis.cinta yang sejati.di ibaratkan kalau kita gagal dalam cinta pertama,maknanya ada lagi sembilan gadis yang mungkin menjadi cinta kita.

alhamdulillah,kalau yang pertama itu cinta kita.tapi kesabaran di uji kalau cinta itu ada pada yang sepuluh.


aku angguk tanda faham dan setuju.

faham dan setuju kerana pengalaman hidup aku dengan rakan-rakan yang pernah bercinta begitu.kalau sudah bercinta dan kemudian berpisah,pasti ada penggantinya.

entah.aku cuba kadang-kadang berbicara dalam hati sendiri.mudahnya mereka jumpa yang baru atau cinta lain.senang ke cinta dan kasih itu berubah?

itu yang aku rasa benar.

cinta itu ibarat satu nisbah sepuluh.

seronok berbicara dengan yang lebih tua.










kata kawan aku lagi.cinta itu titik beratkan pengorbanan.


tengok bintang lagi malam ini.tiada.itu di pantai teluk cempedak.ces,pasti esok panas.


senyum malam ini.

selamat tidur buat kamu dan kamu.

8 celoteh:

mocQachinno said...

No one falls out of love by chance, it is by choice.

Cinta dan kasih berubah hanya bila kita memilih untuk mengubahnya.

Just a thought.

jumapx said...

wah...betul ke cinta tue nisbah 10...
ehmmm...skrg aq dah sampai nisbah brapa ek...?

♥chentaMAYA™ said...

wah!
kau pndai berbahasa sekrang~
aku suka!
;)
ye.
1 nisbah 10.
aku pn tak tao kenapa. kaseh syg manusia mudah beralih arah.
betol bukan?

c h o c o l a t e i.c.e said...

mocqa:

setiap pendapat itu ada betul dan salahnya.letak pada hati untuk nilai.

jumapx:
itu tanya pada diri kau la.kau dah jumpe cinta itu berapa kali.

tapi bab cinta itu ibarat satu nisbah sepuluh.terpulang pada diri untuk percaya.aku hanya angguk pada pendapat yang lebih tua itu.

chentamaya:

trimas kerana suka.cuba untuk berkongsi sahaja.

aku sebenarnya memang tak pandai dalam hal cinta ni.hanya berpegang pada pentas kehidupan yang berlaku di sekeliling aku.

c h o c o l a t e i.c.e said...
This comment has been removed by the author.
ciEk NiENa said...

bob,cmne kalo xjumpa2 lg cinta yg sebetoi2 nyer pas 10 kali???

YoU~YuN said...

untuk aku yg dah b'kali gagal dalam percintaan.ptt ke skrg br aku tnye ape itu cinta???
dan siapa cinta aku sbnr nye?

AthYra said...

cinta 2 xkn kemane klau kite x ikhlaskn dri n x berlandaskan agama kite..

x perlu la pengorbanan kalau dri kita pon x mampu bkorban..bkorban xikhlas..watpe..

act..cinta x bnisbah..nisbah 2 manusia yg reka je..kalau ade cinta kite pada-NYA..cnta x plu bnsbah..

klu cnta kite bnsbah..nisbh 2 cume hadir dlm hdup kite..x smstinya akn kekal..try 2 accept da reality of been love and loving some1..

p/s : skadar mnyemak..

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0