October 16, 2008

Aku Rindu



Apa yang aku rindukan?

Aku rindu kerabat produksi senandika.

Aku rindu dengan props yang gah.

Aku rindu dengan cahaya atas pentas.

Aku rindu dengan gelak tawa,suka duka ketika berlatih.

Aku rindu dengan bebelan pengarah.

Aku rindu melihat budak props gigih bertukang.

Aku rindu melihat budak tatabusana ber'eksperimen' dengan make-up.

Aku rindu pada gelagat stage manager yang sibuk di kala pementasan.

Aku rindu pada tepukan gemuruh penonton.




Dan paling aku rindu ialah suara yang menyebut:

"Dari Dewan Tunku Canselor Universiti Malaya,Kumpulan Teater Senandika,Universiti Malaysia Pahang mempersembahkan..."

Banyak lagi yang aku rindu dengan produksi.



Bila mahu adakan produksi ni?

Kerabat Produksi Teater Senandika untuk Festival Teater MAKUM 2008.





p/s:bosan di kala tiada produksi..aktiviti seharian hanya belajar dan melepak.



17 celoteh:

Anonymous said...

wahhh... memang antu teater neh...

c h o c o l a t e i.c.e said...

hahaha..

mne ade anti ar bro..

minat je..

plus skunk ngan tensi2 ar..ngan keje belambak...

teater tempat untuk jiwa xkaco..huhu~

c h o c o l a t e i.c.e said...

silap2..anti plak..antu..huhu~

Scarlett Syidek said...

bestnyer...
hmm,,harap2 kte dpt join MAKUM 08...
hehe...
abg bob join kn produksi MAKUM o8??

senandika...dekat dihati..=)

mocQachinno said...

sabar ek bob..x lme dh.hehe~

c h o c o l a t e i.c.e said...

to red_scarlet:

i'ALLAH,join kut klu xde aral melintang.

to mocqachinno:
xsabar dh..huhu..~

p/s:mohon kepada sape2 yg berumur antara 18-19 tahun pd tahun ini,hrp hilangkan perkataan jolokan abg kpd saya ye..segan la..panggil bob sudey..huhu~

Scarlett Syidek said...

ok abg bob...
eh clap,,bob..
hehe...

Anonymous said...

hux3... abe bob.. :P segan ah...

Nyda Zamani said...

e ehhhh..ade gak terselit rindu pada gelagat stage manager..
terharu i..
hihihihi~
sabar-sabar
dah tak lame dah nak start produksi
pastikan kamu buat yang terbaik k untuk festival kali ni
doa akak sentiasa bersama kalian
sayang senandika selalu!!

azwan bamadhaj said...

Aku Cinta...

Aku rindu...

walau berjauhan... ku tahu hatimu...



lalalalallala

c h o c o l a t e i.c.e said...

to sis nyda:

ala..saje je letak rindu kt gelagat stage manager tu..means sebenarnye rindu suasana tyme pementasan.hihi..

xsabar dh ber teater.rindu bangat..hikhik..

to abg wan:

xpaham komen anda..hihi~

Nyda Zamani said...

ala..tau
saje je buat2 perasan sket
x rindu akak pun tak pe
tak keysah pun
=(

pak ali said...

adess bob... cam ada org majuk je... :P

c h o c o l a t e i.c.e said...

ala2...ngajuk plak akak den sorang ni..

ye2..windu la akak..tu yg selit2 kn stage manager tu..

ala..cam xbese je gurau2..huhu~

Huda Luna said...

patik owg br d sini...
blum lg merasa sume tuh lg...

Nyda Zamani said...

suuuuuuuuuuuudah la..
tidak ku termakan dek pujukan itu
jikalau hati sudah terguris
biar terubat namun parutnya masih tinggal
biar tidak sakit bisanya kekal bersama
sob3~

Anonymous said...

pelik.aku pula disebaliknya.tak terasa rindu,mungkin ada tetapi sedikit.tiap hari seperti makin menjauh.senandika tak mampu lagi utk membuat aku teruja.penat barangkali dengan kerenah sesetengah mereka yang tak menghargai.tapi mengapa kerana nila setitik perlu rosak susu sebelanga?ada sebab perumpamaan sebegitu wujud bukan?

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0