September 15, 2008

salam perantauan-siri 2[senandika edition]







salam pertemuan sekali lagi..

untuk pengetahuan rakan-rakan aku di kg halaman mahupun yang sedang menuntut ilmu di negara orang,aku di sini aktif dengan kumpulan teater.dan baru-baru ni yakni 12.09.08,kumpulan teater senandika telah mengadakan majlis berbuka puasa sekaligus hangout pada hari tersebut.

hang out kali ini agak ada kelainan sedikit,bilangan senior yang join agak sedikit dari senior.tapi xpe lah,dapat juga aku berkenalan dengan junior..ye lah,kata orang,tak kenal..maka tak cinta..rasanya kali ini tak perlu aku ceritakan dengan detail kerana ada rakan-rakan senandika telah coretkan dalam blog mereka.

aku ingin ceritakan kelainan kali ini saja.


menu berbuka puasa pada hari tersebut memang agak terliur apabila memandang nya.ini kali pertama aku di perantauan berbuka dengan menu yang agak special.ye lah,kita belajar di negara orang,kena juga berjimat.di sini,sudah menjadi kebiasaan,malam2 minggu,restoran2 makanan laut menjadi tarikan untuk berbuka puasa.kalau di kg halaman,selalunya memang berbuka di rumah saja.tapi menu nya special jugak..huhu.nanti kalau ada kelapangan,hendak bawa rakan-rakan di sini berbuka di rumah aku.selepas membuat restoran ana ikan bakar itu seperti restoran kami,kami ke teluk cempedak atau singkatannya t.c...untuk pengetahuan rakan-rakan,di kuantan,teluk cempedak merupakan pilihan pelajar2 di tempat pengajian aku untuk lepak2 dan overnite.dan malam itu kami overnite di t.c...


inilah overnite pertama bersama rakan-rakan senandika dengan jumlah yang ramai.sebelum ini,hanya overnite bersama syafik,bad,rani n kay.owh..lupe perkenalkan mereka ini.bad merupakan pelajar tempatan,berasal dari johor.rani pula dari venice,khabarnya raya kali ini dia berpeluang balik ke italy,mengidam pizza masakan emaknya.dan kay,rakanku yang berasal dari amerika tengah.nanti aku ceritakan tentang mereka di entri  akan datang.

wokeh.sekarang aku nak ceritakan tentang junior-junior senandika.kita mulakan dengan lelaki la ek.junior lelaki yang ikut hanya dua orang je iaitu syafik dan chak.syafik juz junior dalam senandika je la coz die skunk taun 2 direct entry.masih tidak tahu asal mane.xsempat tanya.chak pulak berasal dari negara asal ku.nanti len kali,bley balik sama-sama bro.

yang gurl plak,amatlah ramai kalau nak critakan sorang2 nie.so,aku juz selit2 kan je la ek.malam tu aku tiba2 plak ternampak bro nie jual candles kecik2,rm1(matawang di sini) sekotak,so aku pun beli 2 kotak(48 btg).dengan idea syafik dan  bantuan bad serta junior2 yang bernama wani,aini dan nani,terciptalah lukisan hati bunga bercahayakan lilin2 nie.wani,aini dan nani ni mentee aku tyme task mereka masa awal2 sem aritu.so,aku rapat dengan dieorg ckit la.mereka dengar cakap but aini tu degil ckit la.huhu.

haaa..baru ingat,tyme kitorg lepak2 kat pantai tu,izni datang dengan membawakan sekotak big apple.cam tau2 je izni ni aku memang kipas-susah-mati donut big apple nie.ade sorang lagi junior yang taksub dengan big apple nie,eqa nmenye.tgk je die tu kecik n cumey(puji ckit),tapi memang makan banyak.tanya2 dia asal mana,Paris katanya.mungkin budaya orang paris makan banyak kut..huhu.

so,kami lepak,men2 game yang cambesh kt t.c tu.then kami gi coffee street untuk minum kopi.dh nama pun coffee street kan.tapi ada je yang xminum coffee.seterusnya bersahur di de'mall.sempat juga la makan roti canai di kala jam 5 pagi.selalu aku kalau di kg halaman,bersahur jam 4 pagi.ibu kejutkan.xsabar nak bersahur dengan keluarga nanti.

then,kami balik ke ump.

as a conclusion,hangout terbaek aku semester ini dan hangout terakhir bersama rakan-rakan tahun akhir.

so,adik-adik senandika,camne hangout..besh..??
lepas ni kita gi air terjun ke,mandi pantai ke,xpun gi pulau..

boleh kalau kita nak..

p/s:cilok pic kat atas tu kt blog eqa..izinkan bob amik ye..huhu..



8 celoteh:

Nyda Zamani said...

ke'poyo'an yg semakin menjadi2
haha~

p/s:aku anak malaysia!!proud to be malaysian..wihihihihi~

c h o c o l a t e i.c.e said...

saja-saja la kak..

di kala buhsan n xde idea.hikhik..

mocQachinno said...

mnarik la kisah student junior dr paris yg kuat mkn tu.hehe~

aizul marcello said...

kemsalam izni nanti eh

c h o c o l a t e i.c.e said...

to aizul:insyaALLAH,akan di sampaikan..

yunika kirana said...

jeles2!

Scarlett Syidek said...

hehe..
dgr kater nk g air terjun bekelah..
tol kew??
hehe...=)
cam x saba jek...
lalala......=)

AL journey said...

besh nye dpt hangout reramai cam ni.. !! koir de wat jugak.. tapi tak seramai ni.. so mayb la tak happening sgt.. hoho =p

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0