April 6, 2008

*mencari aku..menjadi aku*


nama:muhammad fakhrul shahidan b.md yusof
nama panggilan:bob,bobby,fakhrul,shahidan
umur:19tahun
tarikh lahir:25 april 1988
tempat lahir:hospital kuala pilah
asal:negeri sembilan
rekod pelajaran
upsr:4a 1b
pmr:6a 2b
spm:4a4b1c1d


profil asas aku..
19hari lagi menjangkau umur 20tahun..kejap je ek masa berlalu..
ibu pun cakap anak2 ibu dah besar..
yang duk teman ibu kat umah tu pun,adik paling bongsu-->syafiqah yusra
mencari aku..menjadi aku..
tajuk hidup aku sekarang..

tajuk yang aku kadang2 rasa kena dengan hidup aku sekarang..
masih mencari siapa itu fakhrul shahidan..
dimana perwatakan dia yang sering berubah2..
salah satu sebab aku terjebak dengan alam blogging..
tempat aku nak alirkan apa yang aku rasa perlu..
ada perkara yang kita boleh berkongsi..
ada juga yang tak..

ada sahabat aku berkata
"kadang2 aku meluahkan perasaan diatas item yang tidak berperasaan"
kertas..item yang tidak berperasaan..
macam2 ditulis atas kertas..habis segala yang dicurahkan,buang..hilang..bakar..
lenyap segala permasalahan

pengembaraan aku dalam mencari aku..
masih jauh..destinasi yang tidak pasti..
manjadi aku..
setelah sampai..jelas..tempat yang aku tujui..
matlamat..ada..
cita-cita..kabur dalam kabus..

berpegang pada janji..
pada ibu..ayah..keluarga..rakan2
cuba untuk segera..
mencari aku..menjadi aku..
supaya
cita-cita..wujud..terang..

merenung pada bintang..awan..langit..
harap pada harapan..petunjuk..
mencari aku..menjadi aku..

ibu..ayah..
kebelakangan ini,,sering hubungi aku..
tanya..pelajaran..kesihatan..hidup aku.
aku pun jawab
"ok jew.."
dalam hati
pelajaran..banyak lagi yang tidak faham
kesihatan..pening..stress..selsema..
hidup..ok la

harap..
aku segera berubah..
ubah yang buruk..malas..nakal..jahat..boros..
kepada yang baik..rajin..jimat
segera

mencari aku...menjadi aku

tarikh:6april 2008
jam:3.36 a.m
lokasi:bilik no.1,blok f5,universiti malaysia pahang



0 celoteh:

 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0